2020/2021 MA-MMFUV1010U Future Marketing - Nye metoder inden for marketing og forståelsen af forbrugeradfærd
English Title | |
Future Marketing - Consumer insigts and new marketing methods |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 6 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 10 |
Max. antal deltagere | 30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 30-06-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Deltageren skal efter forløbet have tilegnet
følgende færdigheder:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
I dette kursus udforsker vi avancerede metoder og tendenser indenfor Marketing, både i praksis og forskning, og deres evne til at skabe nye (innovative/disruptive) forståelser samt strategiske tilgange til et givet marked. Vi vil også teste deltagernes managerial mindsets og illustrere hvordan disse begrænser lederne i deres interaktion med kunder herunder deres benyttelse af nye teknologier (Big Data, sociale medier).
Disse indsigter vil hjælpe dig med at vurdere brugbarheden af nye trends og tendenser indenfor markedsføring, og forhåbentligvis hjælpe dig med at optimere din virksomheds strategiske orientering og dets forståelse og interaktion med slutbrugerne. I nedenfor oversigtstabel er der 9 sektioner. Det er muligt at nogle sektioner bliver lidt længere og andre lidt kortere alt efter deltagernes involvering og interesse.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dette kursus indeholder præsentationer af
centrale emner der afdækkes dels af instruktøren, dels af
inviterede oplægsholdere, og dels gennem gruppearbejde og
workshops. I gruppearbejdet diskuteres og vurderes de forskellige
metoder ifht. deres strategiske/taktiske relevans for din and
andres virksomheder.
Læsning af materiale er nødvendig, men ikke tilstrækkelig, aktiv deltagelse er en nøgle til, at du og de andre får det fulde udbytte af kurset. Derfor er din tilstedeværelse afgørende for at kunne forholde dig til det endelige eksamensprojekt. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mulighed for feedback i undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 6 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 10 |
Max. antal deltagere | 30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 30-06-2020 |
Relevante links |