2025/2026 BA-BKOMO2008U Marketing
English Title | |
Marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Service og markeder
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
For at bestå prøven skal den studerende kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Marketing er den funktion i virksomheden, der binder de interne processer med markedet. På den ene side kræver effektiv marketing en dyb forståelse for markedet: Dens aktører, dens dynamik og dens logikker. På den anden side skal marketingsaktiviteter forankres i en dyb forståelse for virksomhedens værdikæden og business model. Marketing binder disse to elementer til at skaber, kommunikere og levere værdi til markedet.
Faget introducerer de studerende til marketingstankegang og dens relevans i produktions- og servicevirksomheder og organisationer. Faget giver de studerende mulighed for at danne en forståelse for, hvad det vil sige at være markedsorienteret og dens konsekvenser internt og eksternt i i virksomheden. I dette fag undersøger og anvender vi marketingsværktøjskassen til forskellige cases for at opbygge en dyb forståelse for relevansen af en markedsforståelse, og hvordan man gør det i praksis.
Undervisningen er bygget op omkring følgende faglige moduler, som indeholder centrale afsætningsøkonomiske problemstillinger:
|
||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Undervisning er multimodalt, da den kombinerer
oversigtsforelæsninger i plenum med øvelser og case- gennemgange på
opdelte øvelseshold og afsluttende plenum.
Fordeling mellem oversigtsforelæsninger, øvelser, diskussioner og præsentation varierer fra gang til gang afhængig af det pædagogiske mål for hver session. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
De studerende er inddelt i mindre grupper, som fremlægger for og opponerer mod hinanden. Denne proces modereres af øvelsesunderviseren, der løbende giver feedback til den fremlæggende gruppe, den opponerende gruppe samt ift. input fra de øvrige studerende på øvelsesholdet. Formålet med opponentgrupperne er at give de studerende peer-feedback | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Andersen, O. E., Faarup, P. K., & Hollensen, S. (2022). Moderne markedsføring. Hans Reitzels Forlag.
|