2025/2026 DIP-DSAMO2401U Seminarrække i Strategisk salg og marketing
English Title | |
Seminar in Strategic Sales and Marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrator
for HDSM:
Simone Madsen Mail: hdsm@cbs.dk |
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 12-05-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
De studerende skal opnå en teoretisk velfunderet
forståelse for én eller flere faglige problemstillinger inden for
rammerne af HD2 Strategisk Salg og Marketing´ fagfelt. Dette skal
opnås ved, at de studerende udarbejder et teoretisk litteratur
review, hvorved de studerende ud fra teoretisk og akademisk
litteratur opnår en dybere forståelse og refleksion af
grundlæggende forhold og definitioner samt muligheder og
begrænsninger af relevante teorier, modeller eller metoder.
Den studerende skal udvikle en kompetence i at skrive et teoretisk fonderet litteratur review over en eller flere udvalgte teorier, modeller eller metoder Den studerende skal kunne forholde sig kritisk til de i seminaret udarbejdede analyser og definitioner. Endelig skal seminaret udvikle den studerendes evne til at foretage større sammenhængende faglige analyser på et akademisk grundlag som en træning til det senere afgangsprojekt. |
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||
Faget udgør et progressivt forløb, hvorfor der
gælder følgende forudsætning for tilmelding til Seminarrækken:
Den studerende har været udprøvet eller er tilmeldt prøverne i de obligatoriske fag (Driftsoptimering, Data og kundeindsigt i teori og praksis, Markedsforståelse og kundebehov, Moderne salgsledelse), men har ikke nødvendigvis bestået alle prøver. |
||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Der kan skrives seminar i de obligatoriske fag på HD2 Strategisk Salg og Marketing.
Seminarrækken starter med 3 lektioner, hvor den fagansvarlige underviser bl.a. perspektiverer mulige faglige temaer, der kan skrives indenfor samt redegør for de faglige og metodiske krav, der stilles til seminaret. Herudover har opstartseansen til formål at sikre, at de studerende danner grupper på 2 - 4 personer, således at alle studerende er placeret i en seminargruppe inden undervisningen slutter denne aften. Endelig skal opstartsseancen sikre, at grupperne under vejledning påbegynder processen med at udabejde en emneformulering.
Når seminargruppen har fået godkendt sit emne tildeles en vejleder og 2 timers vejledning. Vejledningen er primært tiltænkt begyndelsen af skriveprocessen, hvor problemformulering skal udarbejdes og disponeringen af seminaret samt litteratursøgning skal afklares. Der kan dog også ske vejledning ved udvalgte problemstillinger senere i skriveprocessen.
Bedømmelsen gives som en karakter efter 7-trinsskalaen. Der er
tale om en helhedsbedømmelse hvori indgår:
Det skriftlige seminar indgår med betydelig vægt i helhedsbedømmelsen.
Der gives individuel karakter til seminargruppens medlemmer.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Opstartslektioner dialogbaseret
Individuel vejledning af seminargrupper. Dialogbaseret diskussion i forbindelse med forsvar af eget seminar. |
||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Mundtlig feedback gives på baggrund det
skriftlige seminar samt mundtlige forsvar.
Der gives endvidere individuel feedback i form af den vejledning, som tilbydes ved udarbejdelsen af seminarets skriftlige del. |
||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||||
Efterår 2025 Tilmelding til seminar med valg af fagområde: Foråret 2025 Intro til seminarrække men valg af seminaremne: Uge 37 Mundtlig eksamination: Uge 50/51
|