2017/2018 MA-MMPAO1034U Metode 2. år
English Title | |
Scientific Method 2nd year |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 2 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | To semestre |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master of Public
Administration
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 01-08-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Metodefagets formål er at styrke de studerendes viden
om og håndtering af en problemorienteret og problemstyret
projekttilgang.
Faget skal levere byggestene til den kompetenceprofil en MPA’er forventes at have – således skal metodefaget skabe grundlag for, at MPA’eren kan udvikle ’analytisk kraft’ (evne til analytisk tænkning), ’refleksionskraft’ (kompetence til kreativ analyse) og ’(selv)kritisk evne’ i relation til uddannelsens fag og projekter. I særdeleshed skal faget levere metodetilgange der korresponderer med 3. semester (Innovativ Strategi) og 3/4. semester (Forankring). De studerende skal tilegne sig viden om videnskabelige positioner og metoder, så de kan foretage begrundede valg/fravalg i et projekt og dermed blive i stand til at arbejde stringent og konsistent i forhold til et projektdesign. Udprøvning af metodefaget på 2. år tager udgangspunkt i masterprojektet. |
||||
Prøve/delprøver | ||||
Faget har fælles prøver med | ||||
MA-MMPAO2007U | ||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||
Metodeworkshops på 3. semester
I de to metodeworkshops vil der blive lagt vægt på at skabe data, som kommer tæt på praktisk levet liv. Dette fokus skyldes, at de to workshops skal fungere som understøttende i forhold til strategifaget og forankringsfaget, hvis formål er at fremme de studerendes evne til kreativ dekonstruktion og efterfølgende intervention samt forankring i praksis. Antagelsen er, at detaljeret indsigt i daglig praksis, herunder ikke-italesatte mønstre eller materielt dikterede vaner, vil være forudsætningen for vellykket strategisk intervention.
Metodeworkshop på 4. semester
På fjerde semester afholdes to metodeworkshops.
Den første workshop har til formål at understøtte de studerendes masterprojektarbejde. Det andet formål er at understøtte netværksgruppens arbejde med at skabe praksis-effekt i egen organisation.
Den anden metodeworkshop har til formål at...
|
||||
Undervisningsformer | ||||
Hvilke pædagogiske former vil blive anvendt?
Undervisningen vil bestå af en blanding af dialogbaseret underviseroplæg, deltageroplæg, skriveøvelser og gruppe- og plenumdiskussioner. Undervisningen vil knyttes tæt til de øvrige fag, som de studerende undervises i med henblik på at gøre de metodemæssige problemstillinger så relevante for de studerende som muligt. |
||||
Feedback i undervisningen | ||||
Mundtlig feedback | ||||
Studenterarbejdstimer | ||||
|